Pages

Monday, January 5, 2009

Sirih Pulang ke Gagang

Tanggal 1 Disember lalu, aku telah kembali ke rumah lamaku di Beserah setelah 13 bulan. Tak lah lama mana, tapi feeling memang sudah takda kat situ. Sebelum Nov 2007, aku memang dah jarang pulang situ. Masa pindah pun, aku tak sedih. Untuk sebulan ni, family aku nak duduk sat bagi baiki segala kerosakan yang ada. Takda la rosak sangat pun.


Bila aku cuba mengingat balik nostalgia kat rumah tu…memang tak berapa nak ada walaupun since umur aku 7 tahun sehinggalah 19 tahun aku duduk situ. Separuh dari usiaku dihabiskan di situ. Sepanjang tahun-tahun persekolahan aku samada primary or secondry memang aku habiskan di rumah tu. Bila aku cuba ingat kembali saat-saat aku tinggal di situ, makan, belajar, tengok tv and lain2 memang xda. Hmmm.... cepat betul aku lupa. Tapi maybe jugak disebabkan rumah tu kosong, xda perabot so aku cam xde perasaan. Jadi lupa. Bila duduk situ, aku asyik ingat nak balik umah skarang jer.


Now, about sekitar kampung kelahiranku...Beserah. Mai je sini, rase cam basi jer.. cam aku tak pernah duduk sini. Padahal sinilah tempat aku jalan2, naek motor, bersiar2 di pantai. Tapi aku tak nafikan Beserah still in the top ranking place yang aku nak tinggal somedays...kawan2 skola rendah pun ramai duk sini lagi...coz ni memang kampung asal family dieorang jugak. Cam family aku pun asal sini, tapi most of my family crews da pindah merata daerah Kuantan ni. Saki baki je duk sini lagi. Beserah pun da tak macam dulu, ramai orang yang aku tak kenal dek pertambahan kawasan perumahan di sini. Ramai orang luar.


Frankly,aku cam nak balik Beserah lagi akan datang. Tapi tak taula bila. Bila aku da kerja nanti maybe aku nak beli rumah sebiji kat Beserah. Skarang kat sini ade rumah projek cun!!!kat tepi pantai kat jugak ngan umah kelahiran aku. Tapi tula umah projek yang paling mahal kat Beserah ni. And aku student lagi mana da duit...not capable...nonono,,,Insya-Allah,soon. C U

0 comments:

 
Copyright 2012 DiyanaVille. Powered by Blogger
Blogger by Blogger Templates and Images by Wpthemescreator
Personal Blogger Templates