Pages

Saturday, January 10, 2009

Awal Muharram 1430 Hijrah – targetku targetmu jua


Bersempena bermulanya tahun baru Islam ni, macam biasa la aku ada azam baru. Tapi kebanyakan azam aku ni just perbaiki yang lalu. Actually, tak tunggu awal muharram or tahun baru calendar orang putih pun aku wat azam baru. Bila-bila masa, tengah-tengah tahun pun azam bley muncul. But, masuk tahun baru ni wat syarat jer…bagi semangat sikit. Kadang-kadang azam aku cam gini, “ Start pukul 1 petang nanti aku nak stop minum softdrink” just a simple thing. Tak yah tunggu lama2 or tahun baru. Anytime jer. Ape pun, untuk masuk tahun baru ni aku ade target untuk dicapai dalam masa setahun ni. Antaranya aku nak kurangkan belanje suka suki, jangan boros sangat. Tapi tu la…susah skit coz bile aku piker part lain lak, aku rase mase muda ni la nak enjoy. Bila umur da 26 n above nak enjoy cam muda mudi da tak best. Mase muda bukan selalu dan tak ley patah balik. Tengok la dulu, that’s y la azam aku tu nak kurangkan belanjer bukannya hapuskan terus belanjer untuk suka suki.


Erm…besides that. Azam tahun2 lalu yang aku continue ke tahun nie dan tahun mendatang adalah nak belajar rajin2 dan more more more more hard work and focus. Untuk separuh mase pertama tahun depan nie. Kire sem 3 ni, aku nak score 4 flat. Bagi aku subjek2 next sem sesuai ngan jiwa aku…hehehei… target aku tahun ni dan 2 tahun akan datang akan banyak mempengaruhi target jangka panjang aku… iaitu masa usia aku dalam 27 or 28 nanti. So, aku kene la lebih bersungguh2. Insya-Allah...Amin.


p/s : post ini telah lama saya tulis tetapi baru saja saya publish

0 comments:

 
Copyright 2012 DiyanaVille. Powered by Blogger
Blogger by Blogger Templates and Images by Wpthemescreator
Personal Blogger Templates