Pages

Tuesday, May 10, 2011

Tendom Bike II


Assalamualaikum w.b.t

Sewaktu di PES dahulu iaitu pada 10 April 2011, saye dan beberapa orang lagi rakan sepraktikum telah menjadi pengiring murid dalam pertandingan Tendom Bike yang bermula di Pusat Spastic JB. Perjalanan sejauh 7 kilometer memang sangat memenatkan. Tambahan pula, guru seorang diri kena mengayuh basikal ke pusat spastik yang berjarak 3 km dari sekolah... nak naik bukit kat makam mahmoodiah tu memang memenatkan...

Semasa hendak ke pusat spastik, kat jln mahmoodiah tu, rakan2 lelaki yang mengayuh di depan tibe-tibe hilang... dieorang masuk lorong mane nih? dalam hati saya berkata2... depan tu ade cam lorong ke kiri... disebabkan pokok2 hedge yang tinggi, lalu saye tak nampak kawasan ape di sebelah itu... yang pasti di sebelah kanan adalah pusat forensik Hospital Sultanah Aminah...

Tersangatlah bernasib baik saya terlebih dahulu menyedari kawasan apakah di kiri itu sebelum saye menghalakan basikal ke kiri... kawasan perkuburan Islam rupenye... dh lah penat mengayuh... ni pon tak dikira dalam 7 km lagi... hishhh.... seram plak tuh.... saye meneruskan kayuhan... dan akhirnya saye menjumpai pusat spastik itu.

Saya telah membawa Ridzuan semasa pertandingan, walaupun tidak mengungguli kayuhan.. tapi kami happy dan gembire lah..hahaha... memang penat... sangat... tapi demi anak murid tersayang saya gagahi juga mengayuh di sekitar bandaraya JB ini...
Semoga di lain kesempatan, saya berpeluang menyertai aktiviti sebegini lagi.





0 comments:

 
Copyright 2012 DiyanaVille. Powered by Blogger
Blogger by Blogger Templates and Images by Wpthemescreator
Personal Blogger Templates