Pages

Thursday, August 6, 2009

salam nisfu sya'ban...- melawat Anez... choatic way



Assalamualaikum w.b.t

Hari ini 6 aug adalah hari nisfu, tapi bukan nak cerita pasal tu pun. Skarang nak cerita pasal tadi pergi tengok Anez di Bangi. Dari start bukak cuti memang budak kelas dah plan nak pi. Hari khamis adalah paling sesuai coz arini klas setengah hari jer. Lagi mudah, bile tadi En. Rosli masuk and gitau die tak dapat masuk, so klas till kul 10 pagi jer.

Smalam aku dah pinjam kete dari Ain, kami budak perempuan g 4.2 nek skali. Budak laki, 3 buah kete follow kami coz ak je yang tahu jalan. Ade lagi tambahan 2 buah motor. Kami jumpe di depan velodrome, pastu pi skali. Smalam aku dah gitau Anez nak pi, tapi tak cakap nak datang sekelas. So, aku mesej die balik cakap ader lagi 2 3 budak laki nak datang. Saje tak gitau satu klas nak mai, nk wat surprise.

Sampai di Bandar Tun Razak, Anez reply. Punye la terkejut aku bile die cakap die nak pi HKL. Aku suh Aini kol balik, die try pujuk Anez suh pi petang sket... tapi Anez cakap tak boleh... bincang punye bincang, ok la... kami pergi jumpe Anez di HKL jer. Memang kalut la time tu nak contact ngan ketue kelas and budak2 kete len... Mase tu kami aku memang dah di jalan yang benar skit lagi nak masuk highway Seremban... budak laki yang nek moto susah lak nak kontact dieorang... then, dapat idea kontek Hazri coz die bonceng ngan Fahmi...aku follow kete Boy untuk klua balik... dah la budak nie bawak laju gile kete hilux die tue... kua je dari jalan tue...tibe2 ilang la plak bayangan die... mase kat rounbout memang tak nampak, tibe2 nampak sebuah lagi kete yang sama cume beza kete Boy takde atap belakang... nasib bek cepat perasan..kalau tak ntah follow kete sape2...

Aku pun pe lagi, pusing la roundbout tu lagi sekali...then, budak girl len nampak kete Boy masuk kat satu simpang tu...die slow... ikut la balik... Aku terlupe plak, lepas je klua dari jalan untuk ke Seremban tu, Ane tetibe mesej cakap datang je lah kat Bangi....Daaaa.... memang lagi la pening... nak kene patah balik lagi skali... Budak dlm kete boy pun dah pening, last2 die stop tepi jalan n klua... kami girls pun henti... bincang2, kami ikut die coz aku dah tak tau jalan yang kami berada time tu kat mane...

Kete Aliff lak dah tak tahu kat mane... nasib bek, member yang nek motor masih di dalam kawasan highway, so tak la susah sangat dieorang.... kiteorang janji nak jumpe di susur klua Bandar Seri Putra jer... 3 buah kete lagi nih meneruskanlah lagi perjalanan mencari jalan ke highway Seremban.... akhirnya sampai juga kami di bandar tu...

Tadi mase duk tukar2 plan, memang susah la nak berkomunikasi... nak call kete tu, kete ni, moto tu la... sampai aku yang drive and tak terlibat meng 'kol' ni pun nek pening... yang kol and menjawab kol lagi la....

Mase kat umah tu... budak2 laki bese la suke wat lawak... memang tak tahan.. banyak gelak... ape je yang dicakapkan, memang pantang ade yang tersasul...abis arrr kene... =)



0 comments:

 
Copyright 2012 DiyanaVille. Powered by Blogger
Blogger by Blogger Templates and Images by Wpthemescreator
Personal Blogger Templates