Pages

Sunday, February 22, 2009

Kak Nor's wedding at Jengka 13

Assalamualaikum,

Aku suke nak taip post ni, coz aku...ntah la, susah nak cakap... critenyer gini

Pada 7 February lalu, kakak sedare aku kawin. yang ni pun aku tak berapa nak sure umo die. Tapi lagi muda dari abang aku yang 1st and lagi tua dari abang aku yang 2nd and maybe sebaye ngan cousin aku yang kawin sebelum ni. Sebenarnya, dalam tahun ni 3 orang sepupu aku yang akan kawin. Ni kirenyer pembuka tirai 2009 la.

Aku asalnye, cam malas nak pi coz majlis ni seminggu selepas habis Chinese new year's break. So, memang la malas. Tapi disebabkan sedare, aku ringankan jugak la tulang ni. Ditambah lagi, die da berie bagi kain untuk buat baju supaya seragam.

Aku cerita pasal tempah baju la dulu... Punye la nak glemer walaupun aku tau baju corak same je ngan org len. Aku tempah baju kurung Malaysia kat kedai cina kat bandar... Due siap 8 Jan, beberapa hari kemudian mak aku nak p amik tgk kedai tu tutup. Pergi lagi, tutup jugak. Mase 2 3 hari lepas raya cina, aku pun p jugak. Tutup jugak... Aku pun biar jela, budget nanti mak aku amik n bawak pi Jengka. Satu petang tu, dimana aku da berie beli selendang untuk matchkan dengan baju, mak aku kol cakap baju tu takleh amik coz tailor tu da mati!!!! Wawawawa....sedey aku...pasal baju la... aku ni punye la da semangat...tut2...hampa jerrr... memang sedey la time tu, da la dalam 2 3 menjak tu kegembiraan aku selalu ditarik semula...wawawa... Tapi sat je sedey, pastu aku redha la...Ok tutup part sedey tu.

tak nervous ker? kalau aku, da nangis da


sebelum nikah


Hari jumaat sebelum tu, aku pi UPM. Da promise auntie aku nak amik aku n kakak aku kat situ. Pas maghrib, auntie aku sampai n kiteorang bertolak. Lambat jugak la nak buleh sampai ke Jengke tu. Nak isi minyak dulu, gas lagi. Aku pun da ngantuk... tapi tak berape lene nak tido dalam kete. Nak tengah malam tu, kami sampai kat umah uncle aku tu... pas makan2 sate, uncle aku anta aku pi resort kat family aku n families uncle aku yg len stay situ jugak. Sampai je, aku trus cari katil n membuter...

aku ganjillll!!!!

Hari kawinnyer....memang aku la yang pelik dikalangan family perempuan
. Baju aku ganjilllll.... Orang len pakai baju sama, aku je yang laen. Dah tu, cerita pasal baju aku tu da spread satu family... mana2 aku pi, orang bersimpati dengan nasibku...huahuahua.... xsedey mane pun... Glemer la plak...hehehe


Dalam kul 10 tu, kami ke masjid untuk tengok nuptial nyer. Yang agak best tu, sebelum akadnye. To Imam tu cam garang jer, sampai tersasul2 bakal husband cousin aku tu time practice. Lame n byk kali jugak la... nak tergelak sakan aku, tahan je la... seram tul tok imam ni... Aku tengok, abangnye cousin aku tu pun, siap pusing senyum gelak2 lagi kat adik die... Mujur la, terime nikahnye yang betul2 tu sekali je.


bagi mas kawin

duk rehat2

berjalan masuk ke rumah

Dalam kul 12, peak time la... ramai orang. Rombongan lelaki lagi tiba kat umah... panas lak aku dibuatnya. Kat sini, yang aku tengok and tertarik tentang masyarakat felda jengke ni, dieorang memang co-operate. Kami families yang datang ni, memang takyah buat kerje ape pun. Seme jiran2 uncle aku yang wat... memang senang la... aku lagi la suke takyah wat pape...hehehehe
kalau kat kg aku pun gini jugak kan best...tralalalala...







Dalam kul 4, kami da nak blek...penat ni. Lagi lak aku nak kene siapkan assignments yang bertimbun tu... Sekian...


p/s : aku masih mengharap nak pakai baju kurung Malaysia


0 comments:

 
Copyright 2012 DiyanaVille. Powered by Blogger
Blogger by Blogger Templates and Images by Wpthemescreator
Personal Blogger Templates