Pages

Friday, April 10, 2009

SBE series : the end of an adventure

Assalamualaikun w.b.t

Aku terus ke hari terakhir, hari Khamis tu...it was complicated (not 4 public) but I had enjoy that day too..

13/03/09


8.00 pagi

Pagi ni, jaga kelas 4 Tolerent. Hah, teringat zaman sekolah rendah dulu masa belajar Kajian Tempatan darjah 4....rindunyerrr... 10 minit pertama da ada budak yang siap. Aku check jawapan dia, banyak betul salah. Budak yang siap paling cepat n paling banyak salah. Huhu, objektif, lebih dari separuh yang salah. Aku tengok juga beberapa murid yang lain...dieorang ni memang careless, tak baca jawapan sampai pilihan 'D'... aku tegur jugak la beberapa orang murid tue... kesian kat dieorang....salah free


4 Tolerent while they were doing their KT's paper





9.14 pagi


Balik staffroom, masa nak masuk tu ada nampak sorang lelaki tengah bercakap dengan beberapa orang guru. Memang tak pernah nampak pun b4 ni. Bila dia dah pi sikit, ade cikgu cakap "tu la guru besar". Erkkk.... aku tak tau...kalu tak sure la aku pi tegur...Adoiiiii agak2 terjejas tak prestasi aku??? Aku memang tak tau pun GB tu macam mana rupenyer... Huhu... (ayat seterusnya adalah rasa perasaan aku yang merasakan seorang cikgu ini tak puas hati kot ngan aku / not for public)



10.08 pagi

Relief class 4 Dilligent memang best!!!!!!!!!!!!!!! budak intelligent la katakan. Dieorang ni peramah, baik lelaki or perempuan. Baru sat aku masuk, dieorang plak yang suh aku perkenalkan diri..Aku sih la dieorang yang tanyer apa yang nak tahu 4 aku jawab. Macam2 soklan ader...nama, rumah, adik-beradik, anak keberapa, marital status, ada bf or tak....Perghhhh.... Baru ingat nak amik pics ngan dieorang...bateri lak weak...sedey nie... Pagi tadi, aku tersalah tengok jadual exam, rupenyer aku kene bagi kertas exam Sivik kat dieorang ni....Ingatkan start kul 11 (time cikgu len), rupenmyer 10.30!!!!! Huhu, nasib bek ade budak yang bagitau.



Kids of 4 Dilligent, they are intelligent as well

Masa tengah jaga tu, ramai murid yang tanya perkataan2 yang dieorang tak tau cam 'cekal', 'dipulau', 'ruyung'. yang lawak sikit, mase ade budak tanyer aku 'ruyung' tu ape? aku bley plak pi cakap bekas untuk letak air...Mujurla aku cepat teringat yang tu peribahasa bila aku bace soalan tu n betulkan balik. Lagi satu, dieorang tanyer pasal bahagian subjektif part A. Aku pun tak reti kehendak soalan tu nak macam mana. Sekejap tu, cikgu next period datang...Aku bagitau la cikgu tu part yang budak2 tak tau n aku skali tak paham. Cikgu tu memang pakar la... Hah! Lagi satu yang aku terlupe, mase aku tanyer yang dieorang ni duk luar or dalam kem?. Ade tu berier siap tunjuk lagi umah die... "blok hujung skali tu (sambil menunjuk ke arah berek), tingkat 2 tapi tak nampak la dari sini cikgu",,,,huhuhu. Lawak tol...Nice kids....Inilah kelas paling ceria yang aku telah relief...Misz u all =)



The last memories of SKPT

The End of My Days in SKPT
Truly miss u all guys!!!


0 comments:

 
Copyright 2012 DiyanaVille. Powered by Blogger
Blogger by Blogger Templates and Images by Wpthemescreator
Personal Blogger Templates