Pages

Sunday, June 22, 2008

24 May 2008 - AMIR TUNANG




Bahagian 1 : on day way – Sesat maa…

Pada hari ini Amir, sepupu aku bertunang ngan pempuan orang Serendah. Dijadualkan pada jam 11 pagi. Jadinya, family aku da janji ngan relative aku yang len untuk jumpa kat tol Rawang pukul 10.30. family aku bertolak dari rumah aku dalam jam 9 pagi…
da bajet2 da termasuk ngan sesat n jam, so kiteorang turun awal la skit. Aku yang conduct nak pi sana. Di awal perjalanan ok jer,,,tapi ntah camner bley la plak sampai ke Bukit Tunku…Ish…pusing punyerlah pusing jumper la jalan ikut kepong kot, aku pun da tak ingat…akhirnya masuk la highway Ipoh…tapi signboardnyer memang mengelirukan…confusing tol… tutTut jumper la plak restoran jejantas Sg.Buloh, ader lambang KFC…bajet2 da betul da la… jalan dengan penuh kegembiraan…


Tiber2…asal plik je signboard kat sini!! Damansara?Kelang? weh!! Cam sesat jer…lamer tue tak kua2 gak exit Rawang nyer…aku agak da nak sampai area PJ…so, kiteorang amik keputusan kua dari highway tue kat Exit Damansara rasenyer…brie la tanyer pekerja tol tue…then jumper gak la untuk patah balik kea rah utara… memang betul la arah nie…tutTut, kat restoran sg. Buloh tue, lambing Burger King!! Wakuikui>> kiteorang salah arah tadi… tak tau la camner…padahal memang dating dari arah KL..


Kami pun meneruskan perjalanan dengan tenang, mak cik n cousin aku tepon la skali skala tanyer kiteorang dah katmana n bantu conduct jalan… akhirnyer kiteorang kua kat tol Batang Benar kot… punyer la panjang barisan!!! Sampai kat depan, rupenyer ader beberapa buah lori pengangkut barang wat ono nyer berhenti tengah2 alam..Wat de tutei…………..pas tol, jumper ler ngan geng2 len… n kami pun teruskan perjalanan ke Serendah…


bakal seFamily...


Bahagian 2 : Kat umah Tu – Aku kekenyangan…erkh!!! Ops! xsopan


Aku, hehe…bawak hantaran cincin…kuikui2…aku tak kire lak termasuk kali ni da braper kali aku bawak hantaran… aku step ngan penuh ati2 ngan kasut hill nih…takut2 la terjatuh, kan da wat malu kaum… majlis pertunangan pun bermuler…lamernyer…..aku da lapa la…tadi xbreakfast pun…mmmm…tapi ni la 1st aku tengok proses pertunangan secara penuh…gitu lerrr…semenyer berjalan lancer…da siap pakaikan cincin n bersalaman dengan sanak saudara… tibe la time yang aku da lamer tunggu, lagi best lauk kurma ayam iaitu favourite aku…sedap tol…da abis makan aku makan dadih..hehe, muler2 try satu yang coklat….akhirnya semer periser aku try…heheheheh…banyak tol kueh, memang mecing la perut aku…nasib bek tak keener gastric…syukur Alhamdulillah…


Lama gak la sesi makan-makan n menangkap gambar…sampai kebosanan aku… akhirnyer berakhir jua…Fuh Leger…aper lagi bile da abis, cenderamata jangan dilupakan… erkh!!! Aku tolong angkut blek hantaran….melepas beg tue…aku memang suker kutip bender camtue…hehe…tapi tak per…aku ngap jer hantaran balas tue…Hehehe…dalam nak kul 1, kami semer pun pulang…


0 comments:

 
Copyright 2012 DiyanaVille. Powered by Blogger
Blogger by Blogger Templates and Images by Wpthemescreator
Personal Blogger Templates