Pages

Tuesday, June 24, 2008

my arranged engagement


semasa sepupuku bertunang ; aku, mak n cik yah

1 Jun 08 – dalam 11 a.m


Mase ni seminggu selepas bermulanya cuti sem, bermakna 2 minggu je lagi cutinya. Tibe2 mak aku cakap, weekend before balik KL aku kene engage.. Jeng3x!!! biar betik mak aku nie. Sape jantan tue aku pun tak kenal. Tapinyer die orang Terengganu, mak cik aku yang carikan. Mak aku pun dah berkenan sangat kat budak tue, bersopan santun lah kononnya. Ngarut ape mak aku nie.


Aku baru 20, lagi 3 tahun lebih abis blaja… takkan nak tunang lamer2.. Jeng3x!!! again. Pelik tol. Mulenyer aku no hal. Tapi bile duk pk2 blek… da la tak kenal, gambar pun takdak, tup2 nak tunang. Erk!!! Macam2 aku tanyer soklan pasal mamat tue.. kejaannyer, gajinyer… eye money la plak.. ntah suare sumbang mana ntah cakap 700.. same ngan elaun bulanan aku.. member2 pun aku tak inform ape lagi nie. Aku ada la gak duk terpikir, pasni tal ley da lah aku berfoyer2 ‘msej’… uhui!! Then, tak sampai sehari after mak aku cakap tue, aku cakap blek “Mok eh, x mboh eh orang tunang2 nie ngaruk to…” . tapi mak aku suh gak, nak wat camner… mak aku memang da berkenan sangat da…


Aku rase cam ‘sesak’ tapi tak la sangat.. memang ntah pape la…nak tunang muder2. Nasib bek tak kawin trus. Tertekan gak arr…tunang ngan orang yang langsung tak kenal.. tapi tak ah sampai nak lari dari umah.. Tup2!! Aku terfikir…ntah2 aku mimpi jer!!! Ce aku try bukak mata… hehehe…memang mimpi la…ush kui3x. patut le umah aku cam lain jer… mimpi bese r. tapi kalu aku terjaga lewat skit pun bagus gak… bley aku tengok partner aku tue…wakui2~

writer : owner

0 comments:

 
Copyright 2012 DiyanaVille. Powered by Blogger
Blogger by Blogger Templates and Images by Wpthemescreator
Personal Blogger Templates