Pages

Thursday, September 4, 2008

25 - 29 Augt yang teristimewa ; More tHan wOrd cAn sAy

before sambutan kemerdekaan

Da nak seminggu aku abis pbs di SK Indera Mahkota... arini baru aku nak start tlis pasal PBS.. dalam banyak2 post, aku paling suker post aku yg ini


Pengalaman PBS ni memang best sangat, aku dapat kenal dengan lebih dekat lagi kanak-kanak with visual impairment... kat SKIM ni ader yang totally blind and low vision. But the majority is low vision...
Ok, let me ceriter dulu... summary jela.. coz banyak sangat bende yang menarik blaku tiap ari, sampai aku da lupe tarikhnyer...lagi lak aku tak catat, coz everyday balik umah...penat sangat..
.

1st day, awal2 pagi tu ader assembly..1st time aku attend assembly as a teacher.. hehe, pendek jer masa perhimpunannya...
abis tue kiteorang kene knlkan diri... bersemangat2 cikgu2 kat situ tumpu kat kiteorg. aku ingat aku sorang je sedar, anez pn samer.. antara yang aku tak luper mase 1st day ni, kene susun kertas soklan untuk bdk UPSR... sampai kebosanan tahap cipan kami nih...



depan skim


PBS kali ni untuk assignment PK anatomi mata & masalah penglihatan... kami kene pilih seorang subject low vision sebaiknyer dan dapatkan medical reportnya beserta diagnosis... and then, kami kene membuat pemerhatian sepanjang 5 hari ke atas pelajar tersebut...

Susah betul nak pilih subject yang terbaik supaya assignment nanti bagus... ader yang medical report aku memang tak paham... ader seorang yang agak menarik, tapi mr die cam tak braper ok... bley lak dr wat die
buta... tak paham aku... tapi aku pilih gak si hanif nie coz ade banyak jugak benda yang aku bley observe...


si hanif ni duk tiru si tansya : da kene ketok kepala


Di sini aku berkenalan dengan ramai insan2 istimewa yang memang ramah2 belaka... sorang dua je yang agak pendiam... memang banyak la mulut sorang2..petah sungguh berkata-kata, tak puas berborak...lawak pun ader... kami berempat melayan je budak2 nie... tapi kalu tak stop... sampai malam pun tak abis lagi...


ni subject aku, naik segan aku ngan cikgu2 len budak2
asyik tanyer jawapan exam


Kebetulan, masa kami kat sini... dieorang tengah exam... tapi nonsence skit r... exa, jadi cam latihan biase jer... budak2 ni asyik pi tanyer cikgu... kiteorang ni pun die sibuk tanyer... mase dieorang way paper Mate tue aku nak ajar tapi segan lak kalu cikgu dieorang nampak... nanti kang cikgu2 situ plik asal tetibe lak bdk2 sini jadi bijak2...heheh... tapi memang macam latihan bese la jadinyer...



0 comments:

 
Copyright 2012 DiyanaVille. Powered by Blogger
Blogger by Blogger Templates and Images by Wpthemescreator
Personal Blogger Templates