Pages

Friday, September 5, 2008

25 - 29 Augt yang teristimewa ; More tHan wOrd cAn sAy part 2



sebelum senaman pagi

Tugasan kali ini sedikit relaks sebab selepas dapatkan mr, kami hanya perlu obseve subject yang dipilih.. sambil2 tu kami bermesra2 alam la ngan budak2 lain juga. Kat sini boleh dikira macam satu family. sebab kelas ni kecil jer... dalam satu tempat... aku suka sangat tengok murid2 kat sini yang memang saling tolong menolong antara satu sama lain. budak2 low vision akan membantu murid2 totally blind terutamanya untuk bergerak.. satu pagi tu, mase aku dan Anez berjalan nak ke kelas, aku tengok Tasya dengan beberapa budak lagi di public phone.. rupenyer Tasya tolong kawan-kawan dia mendial parents dieorang... Aku amat impress la... More than word can say...hehe



Antara aktiviti aku kat sini adalah mengajar seorang kanak-kanak totally blind yang sangat bijak... nama die salwa... die suke suruh aku tanyer die perkataan dalam bahasa Inggeris dan die akan menaip dengan menggunakan Braille perkataan2 tersebut... aku lak suka melayan die... Aku terkejut sangat die sangat bijak... seme perkataan die tau... member2 aku yang len pun terkejut bangat... aku tanyer die sape ajar BI? die cakap " cikgu Suzi yang ajar"... aku ader la jugak ajar die perkataa2 baru macam Rantai, Cincin dan banyak lagi...



duk ngaja Salwa Braille : kalau die student aku, aku latih dia cukup2



Esoknyer... aku tanyer balik perkataan yang aku ajar semalam... memang sangat2 bijak budak nie... die boleh ingat... sebab tu la orang selalu cakap, orang buta ni terang hati dan mudah menghafal... mase aku ajar die ni, aku bagi la juga puji-pujian sebagai peneguhan positif... aku tengok salwa ni da mula senyum n ketawe ngan aku... heheh...Bagus2!!! ader satu kali tu, aku tanyer die sape ajar BI lagi, bukan per sebab aku memang impress sangat dengan kebolehan die... Gelak sakan aku bile die cakap " CIKGU DIYANA AJAR..." huhuhu.... gembiranya aku...




0 comments:

 
Copyright 2012 DiyanaVille. Powered by Blogger
Blogger by Blogger Templates and Images by Wpthemescreator
Personal Blogger Templates