Pages

Saturday, November 8, 2008

Konvokesyen KakakKu



Assalamualaikum w.b.t..

Pada 20 Oktober yang lalu, adalah konvokesyen cik asie yang berlangsung di UPM. So, aku walaupun sepatutnya ade kuliah pada hari tersebut tetap tak melepaskan peluang untuk pergi. Lagi plak, kalau aku tak pi.. kiranyer mak n ayah aku jela yang datang. Cik Asie grad dalam course Microbiology, 2 upper class.

Seperti yang telah aku jangkakan, mak n ayah aku masuk dalam dewan jadinyer aku tercongok la sengsorang kat bawah khemah tu. Mujurlah, ada kerusi untuk duduk. Kalau tak mau angin aku berjam2 nak berdiri. Kat bawah khemah tu pun tak ramai orang. Dieorang masuk dalam jam 8 pagi. Aku pun start la duk tengok tv kat khemah tu.

Dalam pada tu, aku tengok ramai orang bawak bunge..hehe..aku pun ape lagi nak pi beli jugak la. Tapi yang tak bestnyer, aku tertinggal wallet dalam keter. And locationnyer bley tahan jauh jugak la dari dewan tu. Dengan kasut tumit, aku pun berjalan la...nak wat camner. Kalu tunggu mak aku kua, sure time tu para graduan len pun tengah bersesak sesak.

Nak pilih bunga pun satu hal jugak...sepanjang2 stalls yang ade tu, susah betul aku nak pilih bunga yang banyak, lawa n murah. Mahal2 la bunga situ, standard convo la. semenyer 20 above.. sebenarnye aku tak berapa suke beli bunga sebab bunga ni layu tak tahan lama. Jadi aku pun beli la jugak teddy bear kecik yang mura2 jer. Tapi bunga still kene beli sebab tu penyeri dalam gambar nanti.

Disebabkan duk lama sangat memilih bunge n plus aku pi grooming dulu, aku terlepas tengok time cik asie amik degree. Tapi tak kisah pun. Tunggu punya la tunggu, jam 11.30 dieorang pun selesai mengambil degree. Crowded memang tersangat la kay lua dewan tu, nak amik picture pun susa. Terpakse cari spot yang jauh sikit.


Guess..sape yg grad ni!!!

Memang syok giler2 la amik gambar, aku pun ape lagi. tak ingin la melepaskan peluang bergaye bersame jubah cik asie tu. Lame skit tu, mak cik aku datang tapi sekejap je coz die ader kerjer len plak. Nak pi amik tesis die. Nak kul 1, aku tersangat la lapar. pagi tu aku just makan roti n air jer. Tak selere sangat nak makan pagi2...

Part petang lak, kami pi amik gambar studio kat blakang dewan tu. Time tu da tak ramai orang. Lege la sikit...Memandangkan hari da petang n semua pun da penat. Aku mak n ayah pi la balik n cik asie stay la kat situ. Wassalam,,,

p/s ; 3 tahun lagi turn aku la plak, hopefully BPG wat kat PICC. Baru mantap, syok amik pic kat tempat elegan lagi cun viewnyer...ehehe


0 comments:

 
Copyright 2012 DiyanaVille. Powered by Blogger
Blogger by Blogger Templates and Images by Wpthemescreator
Personal Blogger Templates