Pages

Thursday, May 21, 2009

exam yang funny...



~assalamualaikum w.b.t~

Semalam, 21 may adalah hari exam yang paling tak dapat aku lupakan, exam braille pkl 3105. Hanya 40 orang pelajar yang mengambil paper ini iaitu 2:7. Disebabkan dewan renovate, exam pada sem ini terpakse dijalankan di dalam bilik kuliah. Bagi calon paper ini, 2 kelas digunakan. Exam bermula tepat jam 2.30 ptg.. pengawas yang bertugas dalam bilik aku adalah lecturers pendidikan khas iaitu Puan X, Y dan Z.

Sebelum mula menjawab, kami dibenarkan untuk menyemak dibenarkan menyemak kertas soalan. Aku tengok dulu soalan objektif. Tibe2 tu, lec cakap "cuba kamu buka ke soalan esei 1" first reaction aku adalah, 'Ni mode ke ape'. Then, aku fikir ke ni soalan bab len yang aku tak bace. Memang tak puas hati... cakap sampai topic 14 je...wooo...ape ni

Rupenye, ada student komen coz tak paham ape... sepatutnya, utk soalan esei 1 kami memang kena wat tulis pindah atau transkrip kan braille kepada tulisan biasa. Ni yang kua perkataan2 biasa yang tak lengkap suku katanya disamping simbol2 yang tak logik nak ada kat situ....hahahaha

Memang kalut jugak la time tu. Lec suruh je jawab, tapi nak jawab per...mana blaja benda nih. Aku memang geram la time tue... tapi...hehe walaubagaimanapun, aku still mampu bace benda tu...apa yang dia nak maksudkan... (mase ni dlm fikiran soalan tu dlm bab yang tak blaja lagi) penat jugak lah aku mentafsir satu per satu...

Tapi aku tau, ramai lagi budak yang tak tahu... banyak la komen kat lec... pastu ada sorang lec penglihatan yang wat statement " ni memang kod2 tertentu dalam topic braille, takkan kamu tak tahu baca!"... Lorr...masalahanya kami tak blaja, aritu lec yang ajar kami ckp sampai tpik 14 je yang masuk... suasana tegang disitu sehinggakan seorang lec buat announcement supaya teruskan menjawab dan jgn bercakap...aku just wait n see... da nak beku dah aku time tu, air cond plus hujan lebat kat luar...

Saya pun terus mentafsir makna2 kod2 tersebut dengan sabarnya...Tup2...dalam 30 minit before tamat masa, lec announce yang jgn jawab dulu soalan tu dan En. lec kami akan tiba dan menyelesaikan masalah tersebut... akhirnya encik Rosli kesayangan kami tiba jua... 20 minutes to go... sebenarnya yang berlaku adalah... bile En bagi soalan ke s/u exam... die bg hard and soft copy...tp s/u exam guna soft copy untuk print out and made copies... s/u exam tu plak takde software braille 4 computer... dahtu thats y la kua benda2 ngarut tu...

Mase exam kami telah diextend ke 5.30 ptg... soalan tu jadi senang la coz, kami dah dapat kertas yang salah yang dah ader perkataan terang2 walaupun beserta kod2 yang pelik2...

Lepas exam kami kena pulangkan our 'husbands/wive" kat en.Rosli..time tu lah kami share perasaan time tgk paper tu...En. Rosli n kami pun tak leh bla lah... memang lawak la kejadian ni...more than words can say...hahahahahaha!!!! yang saya tak leh bla, selain En. Rosli, lecs p/khas len pun tak tau yang soalan tu ada kesilapan...huhu, susa la len kali kalau jadi gini and lec yang ngaja tak dak kat college...

thats all....




0 comments:

 
Copyright 2012 DiyanaVille. Powered by Blogger
Blogger by Blogger Templates and Images by Wpthemescreator
Personal Blogger Templates