Pages

Friday, May 22, 2009

tercampak ke kajang


~assalamualaikum w.b.t~

sekarang ni aku tengah study sebenarnya, tapi saja nak rest sat and nak crite pasal kejadian semalam... macam bese nak ke upm nek lrt..then komuter... mase duk tunggu komuter tu... lame gak lah baru kmter sampai...yang peliknya, tu tren antara bandar..aku tau lah coz b4 ni aku pernah nek dari parit buntar ke kl... tibe2 pekerja die klua and announce yang tren ni ke seremban n tren kul 11... xdak..dari pemahaman aku, die maksudkan yang nak nek tren biase pun bleh nek tren antara bandar nie...

aku agak konfius, tapi aku tanyer sorang bro tu...die ckp berhenti kat serdang... walaupun was2 aku naik jugak...memang berat gile kaki...dalam tren tu aku tanye lagi akak yang duk sebelah aku tren ni berhenti tak kat serdang? akak tu cakap biasenye die henti kat every station...lorrr... aku tak dpt jawapan yang aku nak...

dengan perasaan yang beratnyer... aku stay cool jer... nak sampai area serdang tu, laju semacam je tren ih...sah2 la die tak henti... mak aiii, sampai ke seremban lah aku ni.... geram nyer...dah la ari jumaat, ramai orang nanti, tengahari lagi u... bertambah bengkak la my knee cam ni... pemandangan kat luar ni sangat lah asing bagi aku...kat mane ntah... lama jugak perjalanan nak bleh meet the next station..sampaikan aku fikir ntah2 dah lepas sempadan negeri sembilan nie... nak wat per kat seremban...

lame skit tu, kelihatanlah sebuah kawasan bandar... hehe, aku pun terbampak tanda plaza metro kajang....hahaha....kat kajang baru rupenyer...ingat dah nak tercampak ke seremban dah...
tren ni henti kat sini, mujur sangat2... dah turun tu aku cross untuk patah balik ke serdang... on my way, ade sorang adik nurse tu tanya aku... nak patah balik serdang kene side sanekan? lorrr....rupenyer bukan aku sorang mangsa keadaan ini... adik tu ckp, die dah tanya org komuter tadi n cakap berhenti kat serdang...memang die bengang gile lah coz die dah lewat... aku sabo jelah...redha...

mase nak tunggu tren tu, aku terlihat ramai jugak orang yang tunggu tren skali ngan aku kat bndr tsik selatan tadi yang ada sama...wawawa, ramai rupenyer tertipu...huhuhu, semuanyer kelihatan blur...




0 comments:

 
Copyright 2012 DiyanaVille. Powered by Blogger
Blogger by Blogger Templates and Images by Wpthemescreator
Personal Blogger Templates